Varza pane


Varza pane este un alt fel de mancare cu care bunica ne rasfata de multe ori. Iar acum a venit momentul sa ii bucur eu pe altii cu aceasta gustare delicioasa.

Mersi bunica pentru explicatiile detaliate!


Varza pane

Ingrediente:
  • 1 varza (~1 kg)
  • 2 oua
  • 300 ml lapte
  • 5-6 linguri faina
  • marar
  • ulei
  • sare, piper


Varza se taie in jumatate, apoi in felii de 1 cm grosime si se pune la fiert in apa cu sare (~2 lingurite) pana se inmoaie un pic. La 10 minute dupa primul clocot (15 daca nu aveti varza noua) se scurge varza de apa si se lasa la racit.

Intre timp se pun intr-un castron ouale, laptele, sarea si piperul, si se bat bine. Se adauga incetul cu incetul 5-6 linguri faina, amestecand in continuu la fiecare lingura adaugata pentru a se omogeniza. Daca este nevoie completati cu faina astfel incat la final sa rezulte o compozitie mai groasa decat aluatul pentru clatite.

Cand varza s-a racit destul incat sa puteti lucra fara sa va ardeti la maini, stoarceti bine varza de apa si cu mainile formati turtite de marimea dorita (presati bine sa se scurga si ultimele picaturi de apa).


Varza pane
Fiecare turtita de varza se presara cu sare, piper si frunze de marar, apoi cu o lopatica se trec prin aluat si se prajesc in putin ulei. Daca este nevoie picurati aluat pe partea neprajita a turtitei de varza.




Recomandari:
  • folositi o lopatica cu gaurele (sau o spumiera) pe care sa puneti turtita de varza cand o scufundati in aluat;
  • nu lasati sa cada turtita de pe spumiera pentru a evita destramarea ei;
  • daca aluatul nu a acoperit in intregime turtita, picurati putin aluat cu o lingura cand se afla in tigaie la prajit;

Idei de servire: presarati varza pane cu marar si cascaval ras, stropiti-le cu mujdei sau savurati-le langa o salata de rosii. Oricare varianta alegeti sunt grozave atat calde cat si reci!

Comentarii

Simona a spus…
Foarte interesant! Mi se pare complicat sa dau turtitele prin aluat insa trebuie sa incerc!!
Mrs. Green Foot a spus…
Recunosc ca la inceput am avut si eu niste temeri legate de partea cu datul prin aluat. Dar m-a linistit bunica:
1. important e sa scurgi bine varza de apa, si cand faci turtitele sa le presezi bine.
2. pui turtita pe o lopatica cu gaurele (ceva de genul cum am in a2a imagine) si o scufunzi cat poti in aluat. Apoi lasi varza sa se "prelinga" de pe lopatica in tigaie si picuri aluat pe partea de sus unde vezi ca lipseste.

PS: partea cu storsul verzei de apa face bine la muschi :D
Lia a spus…
Imi plac mancarurile inedite,pentru ca pentru mine sunt adevarate provocari.
Acu, vine sezonul verzei,asa ca o voi incerca sigur.
Mrs. Green Foot a spus…
Acum vreo saptamana as fi zis ca sezonul verzei a sosit, era plina piata de varza. Azi abia am gasit 2 tarabe cu varza :(
wine and knives a spus…
f interesant. trebuie neaparat incercat.

merci de reteta.
Mrs. Green Foot a spus…
Pofta buna iti urez! Si daca tot incerci reteta... poate imi recomanzi si mie un vin care sa se potriveasca verzei pane :D
wine and knives a spus…
un riesling sec ar merge, d-ala cu tenta verzulie.

mmm, deja mi-e pofta.
pansy a spus…
imi place reteta asta ! cred ca merita.
Mrs. Green Foot a spus…
Merita! Poate o incerci si tu :)